De fleste kender nok til det med at ligge og vende og dreje dig hele natten. Faktisk er der mange mennesker, der ikke sover optimalt om natten. Dette kan der være mange årsager til, som for eksempel ydre forstyrrelser eller sygdomme, men en af de største årsager til søvnproblemer er faktisk stress. Simpelthen at der ikke er ro nok på vores nervesystem, hvilket ofte går ud over søvnen. Stress, angst og bekymringer er søvnens værste fjende – og omvendt, og dette er et stigende problem i vores moderne hverdag med arbejde, skole og mange andre bekymringer. Flere og flere bliver stressede og angste og flere og flere sover dårligt. Dette kan gå ud over dit humør og din livskvalitet, men der er heldigvis nogle ting, der kan hjælpe dig med at få ro på dit nervesystem om natten. Dette er blandt andet en tyngdedyne.

Anskaf dig en tyngdedyne her

Er man stresset, så sover man ofte uroligt og dårligt om natten, og et godt hjælpemiddel til dette er en tyngdedyne – også kaldet en vægtdyne. En vægtdyne kan være med til, at give kroppen ro på, beroliger nervesystemet og mindsker stress og angst om natten, så du kan få en bedre søvn, som du fortjener. På linket finder du en tyngdedyne, som er lavet at bløde, miljøvenlige materialer og som vil give dig en behagelig nattesøvn.

Derfor virker en tyngdedyne

En tyngdedyne er, som navnet siger, en tungere dyne end normale dyner. Måske tænker du, hvordan sådan en kan hjælpe dig med at sove bedre. Med en tyngdedyne føles det som om du får en krammer, og den følelse af at få noget tungere over dig gør, at du automatisk vil ligge mere roligt om natten og falde bedre til ro. Den får dig til at føles tryg og tilpasser sig kroppen. Ikke nok med at en tyngdedyne kan få dig til at falde hurtigere i søvn, så kan den også være med til at få dig i en dybere søvn, og dermed mindske opvågninger i løbet af natten men også forlænge din søvn. Studier har vist, at en tyngdedyne er effektiv i kampen mod søvnen, og alle kan have gavn af en tyngdedyne.

Skriv bekymrende tanker ned

Udover en tyngdedyne så er der en ekstra ting, som du kan gøre for at lægge låg på dine mange stressede tanker, og det er at skrive dine tanker og bekymringer ned på et papir lidt inden sengetid. Det med at få noget fra din hjerne, som har hobet sig op ud af hovedet og ned på et papir, kan føles lettende. Samtidig kan du sige til dig selv, at når disse tanker er skrevet ned, så er der låg på dem, og de skal ikke op igen før i morgen. Mange mennesker med angst, stress depression eller andre lidelser skriver dagbog, og føler at det hjælper dem.